Wtryskiwacz LPG: Szyna wtryskowa TAURUS

Przeznaczenie:

Wtryskiwacz LPG

Szyna wtryskowa przeznaczona jest do montażu w instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazu propan-butan w pojazdach samochodowych z silnikami benzynowymi. Zapewnia bardzo precyzyjne dozowanie odparowanego i przefiltrowanego gazu do kanału dolotowego każdego cylindra silnika oddzielnie.

Homologacja:

Szyna wtryskowa naszej produkcji posiada homologację klasy 2A wg dyrektywy ECE 67,01.

Nr homologacji: E8 67R-014220.

Budowa:

Zasadnicze elementy szyny wykonane są z aluminium oraz tworzyw sztucznych odpornych na działanie LPG oraz olei ropopochodnych. Wszystkie uszczelnienia zachowują swoje parametry w całym zakresie temperatur pracy wtryskiwacza. Wiązka przewodów zasilających zakończona jest wtyczką AMP 282108.

Montaż:

Zawór należy montować możliwie blisko kanału dolotowego silnika. Im mniejsza odległość wtrysku gazu od wtryskiwaczy benzyny tym lepsza dynamika jazdy przy zasilaniu LPG. Do montażu szyny służą dwa tłumiki drgań (nr katalogowy 0043-0003), które mają za zadanie amortyzację drgań występujących w samochodzie. Pozycja montażu szyny nie ma wpływu na jej właściwą pracę.

W celu zapewnienia właściwej pracy szyny wtryskowej jak również zabezpieczenia wtryskiwaczy benzyny przed uszkodzeniem wymaganym jest zamontowanie w instalacji gazowej filtra fazy lotnej, który również jest oferowany przez naszą firmę (numer katalogowy 0213 w różnych wersjach wykonania). Jako że kanał dolotowy gazu jest wykonany jako przelotowy jego przeciwny do wlotu koniec należy zaślepić korkiem (numer katalogowy 0216-0002) lub króćcem z czujnikiem temperatury. Dostępna jest również redukcja z gwintu 3/8" na gwint 1/8".

Oddzielną kwestią niezwiązaną bezpośrednio z oferowanym przez naszą firmę wtryskiwaczem, lecz mającą istotny wpływ na poprawne działanie instalacji gazowej w samochodzie jako takiej jest stan wkładu filtra fazy lotnej. Konieczne jest, poza okresowymi przeglądami całej instalacji gazowej, regularne dokonywanie przeglądu stanu wkładu filtra fazy lotnej. W przypadku jego zabrudzenia należy dokonać wymiany wkładu na nowy. Częstość kontroli stanu wkładu filtra związana jest z bardzo różną jakością i czystością gazu, który oferują stacje tankowania LPG. Jako czasookres kontroli filtra należy przyjąć ok. 5-7 tyś km.

Do pobrania:

  karta katalogowa w formacie pdf - pobierz